Content marketing is een niet-meer-zo-nieuwe communicatiediscipline op het kruispunt waar de ambachten van journalistiek, marketing, reclame en public relations samenkomen. Zowel ondernemers, politici en marketeers als mediaspelers communiceren alsmaar vaker door middel van informatieve en inspirerende content.

Meer en meer bedrijven en organisaties kiezen ervoor om zelf een magazine, e-zine of andere publicatie uit te brengen. Niet om ongewenste reclameboodschappen door ons keelgat te rammen. Wel om zinvol in te spelen op de behoeftes van de lezer of consument, die continu op zoek zijn naar informatie. De lezer, de luisteraar of de kijker komt als het ware op de eerste plaats, en dit zowel in print-, audiovisuele als digitale media. Goede content is niet media-afhankelijk.

Het creëren van deze content vraagt echter om sterke journalistieke skills en competenties. En tegelijkertijd om een goed inzicht in marketing en reclame, een dieper inzicht in het creatieproces van merken en merkverhalen.

Christoph Vandewiele - Logo Thomas More - signatuur
Over de auteur: Christoph Vandewiele is innovatieadviseur en -onderzoeker aan de Thomas More Media & Business School. Bij Memori focust Christoph op projecten rond innovaties en ontwikkelingen in communicatie, online marketing en digitale media.  Daarnaast geeft hij vormingen en gastlezingen rond groei- en merkstrategieën, sociale media, e-marketing, brand journalism en content strategy.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s