Vaak hoor ik ondernemers zich afvragen hoe ze moeten beslissen welke content ze nu eigenlijk tot bij welke klant moeten brengen… Of hoe ze de juiste klant met de juiste content verbinden… Niet eenvoudig. Want nee, er is geen sluitend antwoord. Er is geen magische sleutel die op elke deur past. Laat je niets wijsmaken. Je zal zelf toch wel enig denkwerk moeten verrichten. Wat is jouw juiste content? Waarom net DIE content? En waarom zou klant X daarin geïnteresseerd moeten zijn?

xtphatworkMaar ook: welke tool moet ik nu eigenlijk gebruiken? Is Facebook nu echt zo belangrijk? Of moet ik dan toch een blog beginnen over onze zaak? Of gooi ik alles gewoon op onze website en zal Google de klanten wel naar de juiste pagina brengen?

Om ondernemers te helpen bij het doorhakken van die knopen hebben wij een digitale gids ontwikkeld. Niets ingewikkeld, niets magisch. Maar wel een handige leidraad naar de vragen die belangrijk zijn voor jouw onderneming.

Bekijk hier onze casefilm voor de autocarsector: https://youtu.be/bz1DgThE0E0

Wil je hierover nog meer advies? Kijk dan zeker eens naar het trainingsaanbod van het expertcenter Memori voor ondernemers: Content Marketing. Deze training leert je inspelen op het veranderend online communicatie- en consumentengedrag van jouw publiek. Je leert een content marketing strategie opstellen. Je leert verschillende concrete tactieken en technieken kennen waarbij productboodschappen op een strategische manier worden gekruist met relevante content. De trainingsmodules zijn steeds doorspekt met concrete cases uit de (inter)nationale praktijk, aangepast aan de doelgroep (B2B, B2C, voeding, jongeren, dienstensector, …). De training laat ook ruimte voor de ervaringen van de deelnemers.

Christoph Vandewiele - Logo Thomas More - signatuur
Over de auteur: Christoph Vandewiele is innovatieadviseur en -onderzoeker aan de Thomas More Media & Business School. Bij Memori focust Christoph op projecten rond innovaties en ontwikkelingen in communicatie, online marketing en digitale media. Daarnaast geeft hij vormingen en gastlezingen rond groei- en merkstrategieën, sociale media, e-marketing, brand journalism en content strategy.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s